Khamis, 4 Mac 2010

story....story....

hr ni aku rasa perut aku mcm xbest je...kepala aku rasa mcm pening2 je...maklumla dah masok 3 bln setengah...hehehehhehehe....semalm department aku ada buat mkn2...big bos aku belanja...sume ade...yg paling aku suka kambing masak kurma kot semalam...tapi lps mkn peh!!! perut aku....membuncit la apa lg...perut aku mcm stokin...kalau isi penoh...kalau xmkn nasi xla membuncit sngt...hehehheheh..magic 2...semalam aku xsempat nak ambik gmbr bb hp aku si suha sorokkan...puas jugak aku mencari,,,rupanya die yg sorokkan...tapi semalam memang best dpt mkn...lg2 ada lak rojak singapore...sapa2 pandai buat rojak ni sila bgtau...aku nak bljr la...hr ni bl aku bngun perut aku xsurut2 lg...still lg kedepan sikit...betol jgk orng kata,,,"telajak perahu leh undur, tapi kalau dah telajak perut sendiri mau ingatla...tapi akan usahakan jugak sampai aku cecah berat aku dulu...lg pun xbestla gemok2 ni...termengah2...sekarang ni aku dah leh budget kol brapa aku nak grk dr umah..kalau dulu kol 630 aku dah grak,,takut je,,,yela dulu bwk kete manual,,,sekarang ni bila bwk auto aku leh grk lmbat skit...kol 7 br aku kuar umah...kira lamala sikit aku dapat mimpi kan...
semalam jugak aku dapay satu ilmu pasal kete...mcmne nak upgrade kete bg up sikit la...yela lg2 kete auto..nak bg gear changes tu lancar sikitla...aku dapt tau pasal benda dari dayah,,(member ofis aku). bb hari 2 kete die buat hal...(grounding cable) so die pg kedai kat kuantan (kg die) cine 2 suruh die pakai satu alat yg function nye upgrade dr voltage stabilizer...nama product 2...UTR Power Charger Evo series...


aku rasa mcm nak pakai gak la...bb bila aku baca dalam forum bdk2 kete...dierang kata brng ni ok...lbh bagus dr voltage stabilizer...tapi yg aku peningkan harganya...kira mhl gak la....dlm 3rat...tapi aku rasa tok jaga enjin kete aku...aku akn usahakan tok guna benda ni...cume aku xpasti mcm ne die nye operation...tapi aku googlekan,,,alat ni leh upkan current and lowkan resistance kete...

before installing UTR, CCA reading is 360


ater installing UTR, CCA reading is 899


before installing UTR m/ohm reading is 8.02


after installation


bila dipikir2kan blk mcm ok je alat ni...mcm ne pun aku nak cube gak...bb hr 2 aku planning nak pakai voltage stabilizer je...tapi benda ni lg ok kot...sapa2 sudi dermakan aku 3rat ni...hehehehehehhehehehehe....sapa2 ada tau benda br pasal kete kongsi2la ngan aku...ok....seeeee yahhhhh....jom pi mandi kolam air panas mlm ni...hehehehehehehhe....


Nice View...Friday Morning...

2 ulasan:

  1. pehh...mahalnya..aku nak pakai jugak..tp kete aku da dilanggar orang..memang siot...

    BalasPadam
  2. silelah pakai..kerna anda tidak akan keciwa dgn prestasi bombastic nye! ko akan rase cm nk guling2 jek dlm kete! pape pon BGL mmmg cun kerna namanye jugak cun! wahahahahha~

    BalasPadam