Sabtu, 6 Mac 2010

Mengantok!!!!zzzzzzzz.z.zzz.z.z..zz.z.

peh!!! letih gila ku hr ni...letih bb bkn buat keje brt...tapi letih bb duduk dengar ustaz bg ceramah....hari ni n esok, aku jadi bdk baik...baik sngt ni...2 hari sampai ptng ke masjid negeri...(masjid negeri 2) Shah Alam...
samapai ptng lak 2...peh!!!! alhamdullilah.....akhirnya aku berjaya berubah jd bdk baik...tapi mcmbaik sangt la pulak...mane x baik...dr subuh smpai ke asar dok kat masjid...tol2 insaf ni...heheheheheh...ni lah dinamakan transformasi...TAPI....leh caye ke???????
huahhuahhuahuhahah...(sabtu n ahad, xsempat nak update)


itu mukadmimah jela...2 hari ni aku ada kursus....OPS!!!!! kursus orng dewasa...panjang skt mukadimah hr ni bb terikut2 ngan ustaz yg bg ceramah...ada yg kelakar smpai nk pecah perut...ada yg poyo...buat aku ngantok...aku ambik peluang ni bb ada info dr kawan2...pas ni kursus kawin lama...3,4 hari...mcm dulu2...siap ada kiamullai lg...ada interview la apa la...so kena ambik cuti tok buat kursus kawin...



kat masjid s.alam kena 80rm...tapi ustaz2 yg bg ceramah kira kelakar la...xla bosan sngt...80rm 2 sekali ngan mkn2...kol 10, lunch n minum ptng...pas 2 dapat sijil...tapi ade gak yg dah berumur dtng kursus....yg satu lg...(bkn nak aibkan sapa2)...ada yg dah mengandung dtng kursus...bnyak ilmu kekeluargaan yg aku dpt...tapi aku nk kongsi sesuatu kali ni....terutama tok kaum hawa....pasal WALI...



ustaz yg ditugaskn hr 2 menceritakan sesuatu yg aku anggap sangat penting....ada bnyak kes yg melibat kan kurang nye ilmu didada tentang wali dikalangan kita...satu kes 2, 3 org kakak nye termasok die tersalah wali...bb datuk masih ada lagi...tapi masa kawin abng jadi wali...akak nye yg sulong dah ada 4 orng anak,,,yg kedua ada 2 orng anak,,,n die blm ada anak lg....bayangkan dah ada 4 orng anak tapi perkahwinan x sah...mcmane????
memang xsah...tapi anak 2 bkn nye ank luar nikah n leh di BIN n BINTI kan atas nama bapak...so,,,kene kawin semula...so,,,saya mengingati kpd saya n kwn2...pastikan susurgalur fmly kita...yela, kita ni ada bermacm2 cite kan...sume xsama...

ada yg dr kecil xjumpa ayah...mak pulak xbgtau ayah die masih hidup...n ada jugak yg tinggal ngan fmly angkat...so...mcm2 kan perjalanan hidup kita...so bertanyala kpd yg pakar...JABATAN AGAMA ISLAM adalah tempatnye....


kepada bkl2 suami,,,satu benda yg aku rasa paling penting...JNGN SESEKALI BERMAIN KATA NGAN PERKATAAN TALAK N CERAI...


lastly,, i would like to remind all my friends...ada org panggil masjid,,,kalau kecik sikit nama nye surau...apa jua namanye...tujuan kita kesana sumenye samakan...rapatkan saf...sujud...berdoa...zikir...kepada YG SATU...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan